Policys
Vårt sätt att arbeta grundar sig i vårt ledningssystem som är certifierat inom arbetsmiljö ISO 45001, kvalitet ISO 9001 och miljö ISO 14001. Vi har tydliga processer, policys och mål som vi följer upp och utvecklar.
Kvalitet
- Vi arbetar långsiktigt tillsammans med våra kunder för att nå hög kvalitet i projekten som därmed utgör goda referenser för framtida affärer.
- I vårt arbete ska vi främja metoder och arbetssätt som bidrar till en långsiktigt hållbar utveckling och ständiga förbättringar.
- Vi kompetensutvecklar våra medarbetar för att leda och utföra kvalitetsarbetet med stort engagemang och serviceanda.
- Kvalitetsförbättringar är en naturlig del av vårt dagliga arbete och sker på ett systematiskt och tydligt sätt.
- Lagkrav utgör minimikrav och tillsammans med kunders och andra externa krav bidrar detta till vår utveckling.
- Vi följer upp de kvalitetsmål som vi har satt upp.
Miljö
- I vårt arbete ska vi främja metoder och arbetssätt som bidrar till en långsiktigt hållbar utveckling och ständiga förbättringar.
- I samverkan med våra kunder och leverantörer arbetar vi för att i första hand välja material med låg miljöpåverkan och bidra till effektivare kretslopp genom källsortering på företaget och på arbetsplatserna.
- Vi kompetensutvecklar våra medarbetar för att leda och utföra miljöarbetet med stort engagemang och serviceanda.
- Miljöförbättringar är en naturlig del av vårt dagliga arbete och sker på ett systematiskt och tydligt sätt.
- Lagkrav utgör minimikrav och tillsammans med kunders och andra externa krav bidrar detta till vår utveckling.
- Vi följer upp de miljömål som vi har satt upp.
Arbetsmiljö
Vi arbetar långsiktigt och förebyggande med arbetsmiljö som en naturlig del i vår vardag. Vårt övergripande mål är att bedriva ett systematiskt arbetsmiljöarbete för att eliminera risker för ohälsa och olycksfall i arbetet.
- Arbetsmiljöområdets lagar, förordningar och myndighetskrav utgör minimikrav för organisationens arbetsmiljöarbete.
- Arbetsmiljöansvaret är tydligt delegerat inom organisationen.
- Vi tillsammans arbetar med att kontinuerligt förbättra arbetsmiljön utifrån såväl fysisk psykologisk som social och organisatorisk synpunkt.
- Alla medarbetare medverkar aktivt i arbetsmiljöarbetet och följer instruktioner och föreskrifter. Gemensamt kartlägger, identifierar och analyserar vi de risker som är kända inom byggbranschen.
- Vårt arbetsmiljöarbete ska präglas av öppenhet och ärlighet mot vår omgivning.
GDPR
Vi värnar om din personliga integritet som kund, leverantör, anställd eller annan intressent till oss. Vi behandlar personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen, GDPR, (EU2016/679). Behandlingen omfattar vilka slags personuppgifter som samlas in och sparas, används och till vem uppgifterna ges vidare.
Personuppgiftsansvarig är
Anna Jansson
070-208 61 20
anna.jansson@byggnor.se
Personliga uppgifter
Med personuppgifter avses all slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet: namn, postadress, e-postadress, telefonnummer, foto, etc.
Hantering av personuppgifter
När Byggnor samlar in personuppgifter informerar vi dig om för vilket ändamål som uppgifterna begärs samt vilken rättslig grund som berörs. Personuppgifterna kommer aldrig att sparas längre än vad som är nödvändigt för respektive ändamål.
Om lagstiftning inte förpliktar oss till det lämnar vi inte ut dina personuppgifter till tredje part. Byggnor har biträdesavtal med berörda samarbetspartners när så krävs.
Om projekt eller annan aktivitet innebär att känsliga personuppgifter inte kan uteslutas i behandlingen, så inhämtar Byggnor alltid samtycke till det först av berörd registrerad.
Byggnor strävar alltid efter att dina personuppgifter ska behandlas inom EU/EES och alla våra egna IT-system finns inom EU/EES. Vid support och underhåll kan vi dock vara tvungna att överföra information till ett land utanför EU/EES, t ex om vi delar dina personuppgifter med ett personuppgiftsbiträde som, antingen själv eller genom en underleverantör, är etablerad eller lagrar information i ett land utanför EU/EES. Personuppgiftsbiträdet får i dessa fall endast ta del av den information som är relevant för ändamålet.
Frågor om dataskydd och tillgång till uppgifter
Vi vidtar alla lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder som krävs för att skydda dina personuppgifter mot otillbörlig åtkomst, förändring eller förstörelse.
Som registrerad har du rätt att begära tillgång till, rättelse av eller radering av personuppgifter, begränsning av behandling, invända mot behandling, begära dataportabilitet samt få uppgift om förekomsten av automatiserat beslutsfattande. Om du önskar göra något av detta så kontaktar du vår kontaktperson. Du har även rätt att klaga till Datainspektionen om du anser att dina personuppgifter hanterats på ett felaktigt sätt.